۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

بازداشت 6 نفر از سوی پلیس پس از حمله به کلیسایی در پیشاور سه شنبه, 02 مهر 1392

.با شمار تلفات، پلیس شش فرد مظنون را در رابطه با حمله انتحاری روز 22 سپتامبر به کلیسای قدیسین در پیشاور دستگیر کرده است.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از آسیای میانه آنلاین رسانه ها گزارش دادند، که دو مجروح بستری در بیمارستان روز 24 سپتامبر در اثر جراحاتشان جان باختند و بدین ترتیب شمار تلفات به 83 تن رسید.
در این ارتباط ، اخبار (دنیوز) روز 24 سپتامبر گزارش داد که 30 روحانی و مفتی شورای اتحاد سنی فتوایی را صادر کردند و این حمله را غیراسلامی خواندند و آن را بدترین گناهی دانستند که یک نفر می تواند مرتکب شود.
در این فتوا آمده بود که اسلام حمله به عبادتگاه های ادیان دیگر را ممنوع می کند و مهاجمان سزاوار سختترین مجازات هستند. این فتوا دولت را تشویق به ارتقای امنیت عبادتگاه های ادیان دیگر کرده و آن را مسئولیتی کلیدی برای یک دولت اسلامی دانسته بود.
همچنین در پاکستان، مسيحيان در اعتراض به حمله ای که به کليسای آن ها در پيشاور انجام شد، تجمع کرده و خشم خود را ابراز کردند. در جريان دو بمبگذاری انتحاری تاکنون  83 تن کشته شدند که از مرگبارترين حملات عليه مسيحيان در پاکستان محسوب می شود.
صدها نفر پس از دعا و نیایش صبحگاهی در حال خروج از کلیسای مرکز پیشاور بودند که دو مهاجم انتحاری، یکی پس از دیگری بمب های همراهشان را در میان آنان منفجر کردند.

بازماندگان مقامات را مسئول می دانند و می گویند اقدامات امنیتی کافی به کلیسا ارائه ندادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر