۱۳۹۲ مرداد ۷, دوشنبه

وکیل کشیش زندانی : ابهام در رای دادگاه تجدیدنظر !

در حالی که وکی.ل مدافع کشیش سعید عابدینی ضمن اعتراض به بلاتکلیفی موکلش در نامشخص بودن رای دادگاه تجدیدنظر خواهان رسیدگی به وضعیت موکلش می باشد، همسر این کشیش زندانی تاخیر در برگزاری دادگاه تجدید نظر را نشانه خوبی در جریان پرونده دادگاه دانست.
ناصر سربازی وکیل‌مدافع "سعید‌عابدینی" ابراز امیدواری کرده که مسئولان قضایی جمهوری اسلامی هرچه زودتر در دادگاه تجدید نظر نسبت به وضعیت این کشیش زندانی رسیدگی و اقداماتی را انجام دهند.
به گزارش « محبت نیوز» ، وکیل‌مدافع "سعید‌عابدینی" کشیش ایرانی‌‌تبار ساکن آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) در اعتراض به بلاتکلیفی موکلش و نامشخص بودن رای دادگاه تجدیدنظر ابراز امیدواری کرده که مسئولان قضایی جمهوری اسلامی هرچه زودتر به وضعیت وی رسیدگی کنند.
ناصر سربازی می‌گوید: «دادگاه باید به پرونده کسانی که در زندان هستند از جمله موکلش کشیش عابدینی خارج از نوبت رسیدگی کند، اما تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است ».
نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی در گفتگو با « محبت نیوز» ، تاخیر در برگزاری دادگاه تجدید نظر را نشانه خوبی دانسته و ابراز داشت که امیدوار است با توجه به اینکه نزدیک به یکسال از محکومیت هشت ساله همسرش می گذرد دادگاه تجدید نظر با توجه به مستندات کار عادلانه ایی انجام دهد و حکم آزادی سعید را صادر نمایند.
سعید عابدینی در جریان سفری که برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه به ایران داشت دستگیر و با حکم "پیرعباسی" قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس محکوم شد. با اعتراض به این رای دادگاه ، پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدید استان تهران ارجاع شد اما هنوز به آن رسیدگی نشده است. این درحالیست که تا امروز با آزادی وی در قبال پرداخت وثیقه مخالفت شده است . این زندانی مسیحی همانند دیگر زندانیان مسیحی در بند 350 زندان اوین تاکنون از حق مرخصی نیز برخوردار نبوده است .
مسئولان قضایی بارها وعده آزادی موقت کشیش سعید عابدینی  را با سپردن وثیقه به خانواده اش ابلاغ کرده اند که متاسفانه هر بار از سوی مسئولان این گفته ها نقض شده است .
اولین جلسه دادگاه کشیش "سعید عابدینی" روز دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۳۹۱ ( ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ ) بطور غیرعلنی برگزار شد.
پس از صدور حکم هشت سال حبس برای کشیش ایرانی مقیم امریکا ، ويکتوريا نولند ، سخنگوی وزارت امور خارجه و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد از نگرانی عميق دولت آمريکا و تلاشها برای آزادی سعيد عابدينی خبر دادند و از ایران خواسته اند  تا به حقوق انسانی کشیش"سعید عابدینی" احترام گذاشته و او را آزاد کند.
گفتنی است این زندانی مسیحی از آسیب و جراحتی که در شکمش بوجود آمده بود رنج می برد و برای مدتی نیاز به رسیدگی و درمان پزشکی داشته است. بر اساس گزارشات رسیده در 20 جولای 2013، وی را برای درمان به بیمارستان خصوصی در تهران منتقل کردند و برای اولین بار توسط پزشک معاینه و سپس دستور داده است که بخاطر جراحت های ناشی از ضرب شتم نگهبانان زندان، باید تحت درمان قرار گیرد که وضعیت او را نگران کننده می کند.
کشیش سعید عابدینی که تولد 34 سالگی خود را نیز در زندان گذرانده به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی دستگیر و از ۵ مهر ماه ۱۳۹۱ در بند 350 زندان اوین در حبس به سر می‌برد.
سازمان‌های مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی در سال‌های گذشته به دفعات درباره نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران هشدار داده اند و ابراز نگرانی کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر