۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۳, جمعه

آزادی موقت نوکیش مسیحی ابراهیم فیروزی از زندان اوین


.
ابراهیم فیروزی یکی از نوکیشان مسیحی که برای بار دوم به دلیل ایمان و باورهای مسیحی خود توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده بود، با قرار وثیقه بطور موقت از زندان اوین آزاد شد.
به نقل از گزارشگران « محبت نیوز»، " ابراهیم فیروزی" از نوكیشان مسیحی روز دوشنبه مورخ 9 اردیبهشت 1392 برابر با ( 29 اپریل 2013 ) پس از گذراندن 53 روز بازداشت در زندان اوین با سپردن سند ملکی به ارزش 30 میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.
وی که 28 سال سن دارد در روز پنجشنبه 17 اسفند ماه 1391 برابر با ( 7 مارچ 2013)در محل کارش توسط چهار تن از ماموران لباس شخصی‌ بازداشت شد و ماموران ضمن بازداشت نامبرده برخی از لوازم شخصی ، کامپیوتر و کتاب‌هایی با موضوعات الهیات مسیحی وی را ضبط و توقیف کردند.
بازداشت این هموطن مسیحی در حالی صورت گرفت که به مدت یک هفته خانواده و دوستانش از وضعیت سلامت و محل نگهداری وی اطلاعی نداشته و یک مقام مسئول در دادسرای شهرستان رباط کریم به صورت غیررسمی به پدر ایشان اعلام کرد که موضوع بازداشت فرزندش مرتبط با بازداشت شدگان کریسمس 2012 در تهران بوده است.
مسئولان امنیتی و قضایی زندان اوین، راه اندازی و مدیریت سایت بشارتی مسیحی، دریافت و پخش کتاب مقدس انجیل، همکاری با فعالان دانشجویی و اقدام علیه امنیت ملی را به عنوان اتهام پرونده بازداشت مجدد وی اعلام کردند.
همچنین همکاری و ارتباط با سایت خبری " محبت نیوز" نیز مبنای یکی دیگر از اتهامات وی قرار گرفته است.
این نوکیش مسیحی پس از بازداشت به بند 209 زندان اوین منتقل و به مدت 10 روز تحت بازجویی زیر نظر بازجویان بازداشتگاه زندان اوین قرار داشت . "ابراهیم فیروزی" پس از پایان دوره 10 روزه بازجویی خود به بند 350 زندان اوین منتقل و با دیگر زندانیان مسیحی همچون ، سعید عابدینی ، فرشید فتحی ، مصطفی بردبار ، ... و برخی دیگر از زندانیان عقیدتی هم بند بود.
فیروزی اکنون پس از آزادی موقت از زندان باید در انتظار احضاریه و برگزاری دادگاه باشد که گفته می‌شود دادگاه مجدد وی در تاریخ 29 خرداد سال‌جاری برگزار خواهد شد.
ابراهیم فیروزی از نوکیشان مسیحی ساکن شهرستان رباط کریم (بیست كیلومتری جنوب غربی تهران) می باشد وی پیش از این نیز در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۸۹ (۱۱ ژانویه ۲۰۱۱) نیز بازداشت و پس از ده ماه حبس بطور مشروط آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر