۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

دشمنی جمهوری اسلامی با مسیحیت به قیمت نابودی آثار ملی !


.دشمنی جمهوری اسلامی در قبال میراث فرهنگی ایران زمین تنها مختص به ادیان نیست بلکه آنان هرچه را که رنگ وبویی غیر اسلامی داشته باشد را دشمن خود می‌پندارند؛ حتی اگر این نشان بخشی از فرهنگ غنی و یادگار سالیان دور ایرانیان باشد.
سرویس تحریریه « محبت نیوز» - هر چه زمان پیش می‌رود، بیش از پیش بر اذهان عمومی جهانیان روشن می‌شود که سران این رژیم با استفاده ابزاری از دین، سعی در ادامه حاکمیت خود داشته و با تفسیر خود ساخته از اسلام، نه تنها با اسلام، بلکه با همه‌ ادیان و مکاتب بشری نیز مخالفت و عناد دارند.
نظام جمهوری اسلامی برای تبلیغ و تحمیل دین اسلام به عنوان دین رسمی کشور، نه تنها با مسیحیت سر ستيز دارد، بلكه با هر دينی كه با آنان همراه و همگام نباشد نیز مخالف است و تأمين منافع خود را در گرو دشمنی با اديان ديگر می‌داند به گونه‌ای که مجازات اعدام ( ارتداد) را برای کسانی که از دین اسلام برگشته اند را در نظر می‌گیرد.
سران رژیم جمهوری اسلامی با دخیل کردن سیاست‌های خود در دشمنی با غرب، مسیحیت را یک مذهب خارجی و مربوط به کشورهای غربی معرفی می‌کند ! و در بسیاری از موارد شاهد این مساله هستیم که به نوکیشان مسیحی برچسب جاسوس بودن برای کشورهای دیگر نیز زده می‌شود.
اما این مسیحیت ستیزی در جمهوری اسلامی تا دشمنی با خشت و آجر نیز پیش رفته و علاوه بر سخت گیری‌ها و فشارهایی که بر اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسیحیان وارد می‌کند، حتی تحمل آثار باستانی مربوط به ادیان دیگر را نیز ندارد و به هر بهانه‌ای بدون توجه به ارزش فرهنگی و تاریخی این اماکن نسبت به تخریب آنها در نقاط مختلف کشور چراغ سبز نشان می‌دهد که به برخی از این موارد اشاره می‌شود:
- تخریب کامل "قبرستان‌ تاریخی مسیحیان کرمان" با بیش از 200 سال قدمت، که در حریم قلعه دختر واقع شده بود و این قبرستان که در راستای طرح آزادسازی قلعه دختر و قلعه اردشیر، بارها توسط سودجویان زیر و رو و قبرها به منظور یافتن اشیاء گرانبها تخیله شده است.
.
خطر ریزش و نابودی "کلیسای هفتوان" که یکی از آثار کهن و قدیمی در روستای هفتوان از توابع شهر سلماس از آثار مربوط به دوران صفویه ، با وجود ثبت در آثار ملی ایران در اسفند 1380.
-افزایش تخریب بافت سنتی منطقه "جلفای اصفهان" يکی از قديمی‌ترين محله‌های ارمنی‌نشین اصفهان که کلیسای مشهور "وانک" در آن قرار دارد و حضور ارامنه در این منطقه به سال‌های حکومت صفوی در ايران بازمی‌گردد.
-تخریب گورستان تاریخی ارامنه مشهد در خیابان کریمی که قدمتي بالغ بر صد سال دارد .
- تخریب کلیسای تاریخی انجیلی واقع در میدان "ده دی". كليساي ده دي مشهد در سال 84 از سوي اداره ميراث فرهنگي در فهرست آثار تاريخي - فرهنگي كشور به ثبت رسيد.
و بی‌توجهی به تخریب کلیسای تاریخی ارامنه گریگوری در منطقه باغ خونی این شهر.
-بی‌توجهی به تخریب قبرستان ارامنه منطقه سلیمانیه تهران (دولاب) وابسته به خلیفه‌گری کلیسای ارامنه (واقع در خیابان کریمخان) اين مجموعه در سال 1315 تاسيس گرديد و سال‌هاست كه در آن هيچگونه تدفينی صورت نمی‌گیرد. قدمت کلیسا نیز به 67 سال پیش باز می‌گردد که آثار تخریب و نم در بنای ساختمان به خوبی مشهود است.
-تخریب بخش‌هایی از گورستان و کلیسای تاریخی شهر بوشهر، حد فاصل خیابان انقلاب و بلوار خلیج فارس، نزدیک ساحل که بخش شمالی آن به خاطر جاده سازی از بین رفت و مابقی آن در اثر بی‌توجهی سازمان میراث فرهنگی در خطر نابودی قرار دارد.
-تخریب بخش‌هایی از کلیسای "چوپان" با معماری کم‌نظیر در غرب شهر مرزی جلفا در ساحل رود ارس در آذربایجان شرقی، که در قرن 16 میلادی ساخته شده است.
.
دشمنی جمهوری اسلامی در قبال میراث فرهنگی ایران زمین تنها مختص به ادیان نیست بلکه آنان هرچه را که رنگ وبویی غیر اسلامی داشته باشد را دشمن خود می‌پندارند؛ حتی اگر این نشان بخشی از فرهنگ غنی و یادگار سالیان دور ایرانیان باشد.
در این زمینه ميرمهرداد ميرسنجری، استاديار دانشگاه و پژوهشگر فرهنگی در گزارشی که در روزنامه بهار منتشرشده است با بیان اینکه هر سال خبرهايی مبنی بر تخريب يا تهديد هويت تاريخی بناها و آثار در ايران منتشر می‌شود، تاکید کرده است: "مدتی است که تخريب آثار ميراث فرهنگی ايران شدت گرفته است، به طوری که در مدت‌ زمان کوتاهی، بسياری از آثار تاريخی کشور تخريب شده، اما این بار تخريب‌ها از روی عمد و شايد برنامه‌ريزی ‌شده باشد."
"تخريب سنگ نبشته نام خليج ‌فارس در خارک با پتک و تيشه"؛ "پتک و تيشه به جان آثار باستانی تنگه چوگان و بيشابور در کازرون"؛ "تخريب نقش‌برجسته سنگی قنديل با تيراندازی تمرينی"؛ "تخريب نقش‌ برجسته ساسانی ارزشمند سرآب بهرام با پتک"؛ "تخريب با پتک نقش‌ برجسته سرمشهد و نقش پری شو"؛ "تخريب نقش ‌برجسته باغملک و گور دخمه رودنو خوزستان با مواد منفجره"؛ "نابودی تپه باستانی ۶۰۰۰ ساله گونسپان ملاير با آبگيری سد کلان"؛ "ساخت سد گتوند و نابودی شير‌های سنگی باستانی" تنها بخشی از آثار باستانی تخريب شده هستند.
تخريب نقش‌برجسته "داريوش بزرگ" واقع در دروازه ورودی تخت جمشيد، با وجود اين که این نقش‌ برجسته ارتفاع بالايی دارد و به راحتی در دسترس نيست و تخريب‌کنندگان ظاهرا با فراغ بال، نردبانی به همراه برده‌اند و با تيشه و پتک يادگار پيشينيان ما را نابود کرده‌اند.
رژیم جمهوری اسلامی سازمانی عریض و طویل را با نام سازمان میراث فرهنگی در اختیار خود دارد که این سازمان نه تنها به دنبال حفظ و قداست این آثار نیست، بلکه با نشات گرفتن از اندیشه های اسلامی سران حکومت در دشمنی با هر آنچه ضد اسلامی می خوانندش، چه دین باشد چه آثاری از گذشتگان، سعی در نابودی فرهنگ و اصالت ایران دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر