۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

ملاقات دو نفره آنگلا مرکل و پاپ فرانسیس


.
برای صدراعظم آلمان افتخاری است که پاپ فرانسیس، وی را در روز شنبه‌ی "عید پنجاهه" مسیحیان به حضور می‌پذیرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه (۱۸ مه/۲۸ اردیبهشت) فقط برای ملاقات با پاپ فرانسیس راهی رم شده بود.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری آلمان، در این روز شنبه‌ی "عید پنجاهه" مسیحیان که به آن "عید گل‌ریزان" نیز می‌گویند، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، رئيس دولت آلمان را که یک پروتستان است برای دیداری یک ساعته‌ی خصوصی به حضور پذیرفت.
در گفت‌وگوی طرفین، در کنار مسائل دینی و ایمانی، از جمله در باره‌ی نقش اروپا در روند جهانی‌شدن تبادل نظر شد. طی این گفت‌وگو، رهبر کاتولیک‌های جهان و صدراعظم آلمان دریافتند که در نکاتی از این موضوع اتفاق نظر دارند.
آنگلا مرکل در این رابطه گفت: «وجود اقتصاد برای این است که به مردم خدمت کند.» وی توضیح داد ایجاد یک رشته محدودیت‌ها در بازارهای مالی، یک هدف کانونی است.
پاپ فرانسیس نیز چندی پیش "خودکامگی" بازارهای مالی را محکوم کرده بود. وی خواستار اصلاحات مالی و حمایت بیشتر از تنگدستان شده بود. وی به انتقاد گفته بود که پول باید خدمت کند و نه حکومت.
در ماه مارس آنگلا مرکل در مراسم تحلیف پاپ فرانسیس حضور داشت و همانجا ضمن فشردن دست رهبر جدید کاتولیک‌های جهان، او را به آلمان دعوت کرده بود.
حال به حضور پذیرفته‌شدن آنگلا مرکل توسط پاپ، آن‌هم در ملاقاتی دو نفره، از نظر صدراعظم آلمان به معنای ارج‌گذاری وی به آلمان است. خانم مرکل در این ملاقات یکبار دیگر پاپ فرانسیس را به آلمان دعوت کرد.
صدراعظم آلمان شخصیت پاپ فرانسیس را ستود و گفت که رهبر کاتولیک‌های جهان از این توانمندی برخوردار است که با "واژگانی ساده و پراحساس" به انسان‌ها نزدیک شود.
آنگلا مرکل در ملاقات خود هدایایی نیز به همراه داشت که پاپ آرژانتینی به آن ‌ارج بسیار می‌نهد. این هدیه عبارت بود از ۱۰۷ سی‌دی از آثار رهبر ارکستر مشهور آلمانی ویلهلم فورت‌ونگلر. پاپ فرانسیس به‌ویژه علاقه‌مند به کنسرت‌های بتهوون و واگنر با اجرای فورت‌ونگلر است.
علاوه بر این صدراعظم آلمان آثار شاعر آلمانی فریدریش هولدرلین چاپ ۱۹۰۵ را در سه جلد به پاپ هدیه داد.
صدراعظم آلمان و همکاران او دریافته بودند که پاپ فرانسیس از زمان آغاز کار خود در ماه مارس، بارها در سخنان خود به شاعر آلمانی هولدرلین استناد کرده است. هولدرلین شاعر محبوب پاپ فرانسیس است.
صدراعظم آلمان نیز از پاپ سکه‌های واتیکان را هدیه گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر