۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

کشیش مسیحی در بند، از سلول انفرادی آزاد شد


.
وی که به همراه برخی دیگر از هم بندان عقیدتی و سیاسی خود به دلیل شرایط موجود پس از یک "اعتراض آرام و بی صدا" در حیاط بیرونی زندان اوین به سلول انفرادی منتقل شده بود اکنون از سلول انفرادی آزاد و به بند عمومی منتقل شد.
به گزارش « محبت نیوز» سعید عابدینی، کشیش ایرانی مقیم آمریکا که بخاطر ایمان مسیحی خود به 8 سال زندان محکوم شده است؛ از سلول انفرادی آزاد  و به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.
در ویژه برنامه افق از صدای امریکا که این هفته به این موضوع اختصاص داشت، نغمه پناهی همسر سعید عابدینی با حضور در این برنامه ضمن خبر انتقال همسرش به بند عمومی زندان اوین گفت، که سعید بیش از یک هفته را در "سلول انفرادی" زندان بدنام اوین گذراند.
در همین ارتباط جردن سکولو ، مشاور ارشد ACLJ نیز اظهار کرد: "این پیشرفت مهم و حیاتی است و بعد از یک هفته ناامیدی و دلسردی، این نقطۀ امیدی است."
نغمه، همسر سعید، آزادی او را از انفرادی نتیجۀ مستقیم دعاهای گروهی می داند.
نغمه گفت: " آرام هستم که همسرم از انفرادی بیرون آمد اما هنوز هم بخاطر سلامتی سعید خیلی نگران می باشم". "در حالیکه این اتفاق خودش یک پیروزی کوچک است اما هنوز هم خواهان اجرای عدالت و آزاد شدن سعید هستم".
هفته گذشته به دلیل شرایط بد زندان سعید عابدینی و تعدادی از همبندانش اعتراض‌نامه‌ای را امضاء می کنند که در آن از کمبود دارو و امکانات درمانی و بدرفتاری و محدودیت ملاقات با خانواده‌ها شکایت می کنند. این اعتراض باعث برانگیخته شدن خشم مقامات زندان و انتقال این کشیش مسیحی  و 9 تن دیگر به سلول انفرادی می شود.
خبرگزاری CBN در گزارش خود خبر داد، نغمه از اوباما درخواست می کند تا از جانب همسرش صحبت کند. همسر این کشیش زندانی می گوید که اوباما برای کمک به سایرین با سرعت وارد عمل می شود بعنوان مثال در خصوص جیسون کولینز، بازیکن بسکتبال همجنس گرا اما وضعیت اسفناک سعید را نادیده می گیرد و اهمیت نمی دهد.
به گزارش کمیسیون بین‌المللی دوحزبی آزادی دینی آمریکا، آزادی دینی در خاورمیانه محدود است؛ این گزارش ایران را در میان این کشورها حائز بدترین شرایط دانسته است.
این گزارش می‌گوید، از زمانی که محمود احمدی‌نژاد به ریاست‌جمهوری رسیده خواستار توقف گسترش آزادی مسیحیان شده است.
سناتور مارک کرک به فاکس‌نیوز گفت: "جهان باید نسبت به افزایش تحت تعقیب قرار گرفتن اقلیت‌های دینی در ایران هشیار باشد. من از دولت می‌خواهم تعدادی از شخصیت‌های ایرانی را به عنوان ناقضان حقوق بشر اعلام کند؛ از جمله آن قاضی که شهروند و کشیش آمریکایی سعید عابدینی را به زندان محکوم کرده است."
دادگاه سعید عابدینی روز دوشنبه سوم بهمن ماه 1391 ( 22 ژانویه 2013) بطور غیرعلنی به ریاست قاضی پیرعباسی در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیسای‌های خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی به 8 سال حبس تعزیری محکوم شده است.
سعید در حال گذراندن محکومیت خود در زندان اوین می باشد. او بخاطر کتک خوردن از نگهبانان، خونریزی داخلی دارد و تحت مراقبت پزشکی هم قرار نگرفته است.
جان کری، وزیر امور خارجه و جی کارنی سخنگوی کاخ سفید پیشتر خواستار  آزادی سعید عابدینی شد.
در جمهوری اسلامی فقط مسیحیان نیستند که بخاطر اعتقاداتشان تحت فشار قرار می‌گیرند. تشدید عقاید ضدیهود با حمایت دولت مورد انتقاد شدید از سوی کمیسیون آزادی دینی امریکا قرار گرفته است. اززمان انقلاب اسلامی تاکنون بسیاری از اقلیت‌های دینی از ترس تحت تعقیب قرار گرفتن از کشور گریخته‌اند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر