۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

نخستین اسقف زن در تاریخ کلیساهای انگلیکن بریتانیا و ایرلند منصوب شد پنجشنبه, 04 مهر 1392

برای نخستین بار در تاریخ. بریتانیا و ایرلند، یک زن به عنوان اسقف یکی از کلیساهای انگلیکن منصوب شد.
به گزارش « محبت نیوز»، شفقنا به نقل از شبکه خبری "الجزیره" خبر داد ، کلیسای انگلیکن ایرلند اعلام کرده که کشیش "پاتریشیا استوری" را به عنوان اسقف شهرستان های "مث" و "کیلدار" در استان "لینستر" منصوب کرده تا وی نخستین زنی در تاریخ بريتانيا و ايرلند باشد که به مقام اسقفی می رسد.
در همین راستا، "پاترشیا استوری" 53 ساله که متاهل بوده، دو فرزند در شهر "بلفاست"، پایتخت ایرلند شمالی به دنیا آورده و در شهر "دوبلین"، پایتخت جمهوری ایرلند درس خوانده، در این باره اظهار داشت: از این ماجراجویی تازه احساس شور و شوق و ترس و وحشت می کنم.
لازم به ذکر است که کلیسای انگلیکن جزیره ايرلند در بر گیرنده کشور مستقل جمهوری ايرلند در جنوب این جزیره و همچنین منطقه ايرلند شمالی می باشد که به همراه سه بخش جزیره بریتانیا یعنی انگلستان، اسکاتلند و ولز، پادشاهی متحد را تشکیل می دهند.
در حالی که پیش از این کلیسای انگلیکن مناطق ولز و اسكاتلند پیش نویس قانون فعالیت زنان به عنوان اسقف را تصویب کرده، اما تاکنون هیچ زنی را در چنین منصبی منصوب نکرده اند، پیش بینی می شود که کلیسای انگلیکن دیگر بخش جزیره بریتانیا یعنی انگلستان نیز با وجود مخالفت شدید افراد پایبند به سنت ها، در آینده نزدیک چنین قانونی را به تصویب برساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر