۱۳۹۲ مهر ۷, یکشنبه

ممانعت پليس شريعت عربستان از برگزاری مراسم پرستشی مسيحيان جمعه, 05 مهر 1392

.
مردان، زنان و كودكان يك گروه بزرگ از آسيايی‌های مسيحی مقيم «أبها» در عربستان هر سال دوبار گردهم می‌آيند و آئين‌های دينی خود را برپا می‌كنند.

به گزارش « محبت نیوز» بر اساس اين گزارش، پلیس مذهبی و هيات امر به معروف عربستان سعودی با هماهنگی نيروهای امنيتی و بعد از تحقيق و جستجويی كه تا نخستين ساعات صبح روز جمعه، به طول انجاميد و بعد از آن كه متوجه ورود دستجات بزرگ مسيحيان به مكان مورد نظر شدند، ضمن بازداشت مسئولان اين گردهمايی، ابزار و ادوات مربوط به مراسم پرستشی آنان را نيز مصادره كردند.
بازداشت‌شدگان پس از انتقال به اداره پليس شرق ابها اين‌گونه تفهيم اتهام شدند كه اين تجمع‌ها و برگزاری مراسم دينی به صورت دسته‌جمعی از نظر حكومت ممنوع است و در پايان نيز از آنان تعهد گرفته شد.
پیش تر یک کشیش مبشر مسیحی، در پی بازدید خویش از انجمن های کلیسایی در کشورهای عربستان سعودی، کویت، قطر و بحرین متذکر شد که مسیحیان این مناطق در عین نیازمندی برای درک متقابل از سوی دیگران همچنین محتاج به مکانی برای نیایش هستند.
کشیش " کامیلو بالین" که تبعه کشور ایتالیا است گفت؛ در این مناطق جمعیت مسیحی  بالغ بر دو و نیم میلیون نفر را تشکیل میدهند که از زمانی قبل تر از ظهور اسلام در آنجا ساکن بوده اند اما اکنون خواهان راه حلی مناسب هستند.
همچنین در ماههای گذشته نیز خبرهایی از عربستان سعودی مبنی بر برافراشتن پرچم قرمز برای مسیحیان رسیده است !سخن گوی موسسه صدا شهدای مسیحی ، پیش از این در خبرها گفته بود مفتی اعظم عربستان سعودی تخریب تمامی کلیساهای منطقه را واجب اعلام کرد." عالیترین مفتی سعودی در عربستان مدعی شده بود که شبه جزیره عربستان فقط متعلق به دین اسلام است، و وجود کلیسا در برخی کشورهای این منطقه اعتراف به درستی این ادیان است !"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر