۱۳۹۲ فروردین ۹, جمعه

با فرار نوکیش مسیحی؛اجرای طرح رهگیری زنان هنگام خروج از عربستان


.
چندی پیش دولت عربستان سعودی طرحی را پیشنهاد داد که در آن خروج زنان از کشور از طریق پیامک به قیم آنها (پدر، شوهر یا مردی از اقوام که قیم اوست) اطلاع داده می شود. حال گفته می شود که علت اجرای این طرح فرار زنی از این کشور به دلیل مسیحی شدنش بوده است.
به گزارش سرویس ترجمه «محبت نیوز» ، بنیاد برناباس گزارش داد، این سیستم که از تکنولوژی ارسال پیامک بهره می برد، خروج زنان سعودی از این کشور را به سرپرست آنها اطلاع می دهد.
زنان در عربستان سعودی بدون اجازه نامه کتبی از قیم خود حق خروج از کشور را ندارند.
اجرای طرح ردگیری زنان از طریق پیامک انتقاد بسیاری از سعودی ها را برانگیخته و حتی بدریه البشیر، نویسنده سعودی در مطلبی چنین عنوان کرد که اجرای این طرح، "به اسارت گرفتن زنان" است.
رسانه های سعودی گزارش می کنند که این طرح زمانی به اجرا در آمد که یک زن سعودی از اهالی شهر الخبر بخاطر تغییر دین به مسیحیت از کشور فرار کرد.
دو مرد که همکار هستند متهم به کمک کردن به این زن هستند. این خانم پس از فرار از عربستان به لبنان رفت و اکنون در سوئد به سر می برد. کارفرمای این زن سعودی، خانم هنا سرکیس که خود مسیحی است و در تبعید به سر می برد، از سوی مقامات عربستان متهم به سوء استفاده از سمت خود برای اجبار این زن به تغییر دین شده است. همچنین یکی مرد سعودی که از وی نامی آورده نشده است، متهم شده که در فرار این زن از کشور دست داشته است.
قرار بود که این افراد حدود سه ماه پیش دادگاهی شوند اما پرونده آنها به تعویق افتاد.
همچنین گزارش شده است که یکی از مقامات سازمان گذرنامه عربستان در شهر الخبر برای این زن مدارک جعلی سفر تهیه کرده و وی نیز در فرار وی دست داشته است.
در این میان خانواده این زن سعی دارند که وی را به عربستان باز گردانند. آنها از سفارت عربستان در سوئد خواسته اند تا راهی دیپلماتیک برای برگرداندن این نوکیش مسیحی به عربستان بیایند.
بازگشت این زن به کشورش، عربستان سعودی، عواقبی را به همراه خواهد داشت.
تغییر دین در عربستان که کشوری اسلامی است، مجازات اعدام به همراه خواهد داشت. عربستان که سعی در اجرای هرچه کامل تر شریعت اسلامی دارد، زنان را تا جایی محدود می کند که حتی حق بیرون آمدن از خانه بدون یک همراه مرد را ندارند. همچنین آنها حق رانندگی ندارند و مانند اکثر کشور های اسلامی مجبور به رعایت حجاب هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر