۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه

جهان در انتظار سیاست های پاپ جدید در قبال نزدیکی مسیحیت و یهودیت


.
پاپ بندیکت شانزدهم رهبر سابق کاتولیک های جهان با سیاست های خود موجب نزدیکی ادیانمسیحیت و یهودیت شده بود و اکنون همه منتظر سیاست های پاپ جدید در این باره هستند.
به گزارش « محبت نیوز» واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه خبر فرانس 24، در گزارشی از سرزمین مقدس افزود، این سرزمین همواره مورد مناقشه ادیان مختلف بوده است و به احتمال زیاد پاپ جدید نیز توجه خاصی به این منطقه خواهد کرد.
بندیکت شانزدهم در سال 2009 به فلسطین سفر کرد و توجه خاصی به جایگاه قانونی بیت المقدس نشان داده بود.
واتیکان تلاش می کند تا این شهر را که برای مسیحیان ، یهودیان و مسلمانان مقدس است تحت قیمومیت بین المللی قرار گیرد و به همه انسان ها تعلق داشته باشد.
همچنین واتیکان در تازه ترین اظهار نظر اعلام کرده است از تشکیل کشور مستقل فلسطینی و اسرائیل حمایت می کند اما این در حالی است که فرایند صلح بین اسرائیل و فلسطینیان از دو سال پیش در بن بست کامل قرار گرفته است.
پاپ بندیکت شانزدهم در کتابی که در سال 2011 منتشر کرد، مسئولیت یهودیان را در مصلوب کردن مسیح  کم رنگ جلوه داد و مسئولیت آن را به اشرافیت معابد نسبت داد.
بندیکت شانردهم در دورانی که به عنوان رهبر کاتولیک های جهان مطرح بود، تلاش های زیادی برای نزدیکی میان مسیحیت و یهودیت انجام داد که به موفقیت هایی نیز در این زمینه دست یافت.
اما در کشورهای اسلامی مهم ترین پرسشی که در ذهن بسیاری از مسلمانان مطرح شده این است که پاپ جدید چه روابطی با اسلام برقرار خواهد کرد.
پاپ سابق تنش ها را بین مسیحیان و مسلمانان بالا برده بود و توصیف وی از " محمد" پیامبر مسلمانان  در سال 2006 انتقادهای زیادی برانگیخته بود .
واکنش مردم ترکیه به انتخاب پاپ جدید متفاوت است و بسیاری امیدوارند پاپ جدید تنشی به بار نیاورد.
بسیاری از مسلمانان امیدوارند که پاپ فرانسیس اول سخنان بندیکت شانزدهم را در باره " محمد" تکرار نکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر